3F MONOPOL

Opført FDL-formand:

3F-monopol i strid med

den fri organisationsret

Det er socialisme af værste skuffe, hvis den socialdemokratiske regering gør alvor af snakken om at give 3F monopol på transportmæssige overenskomster. Det er et vildt overgreb mod retten til frit at organisere sig – eller laden være med at være medlem af en organisation. Det siger en oprørt Christian Jensen, mangeårig formand for FDL. I et demokratisk samfund, som de socialistiske partier råber så højt om, kan det ikke være rigtigt, at man handler så diktatorisk. Er vi virkeligt kommet så langt ud, at vi Danmark ikke EU-domstolens og EU´s charter.

Man behøver ikke at være professor eller tresproglig akademiker for at kunne regne regeringens, og rød bloks, hensigt. Alle andre end 3F skal bare kanøfles, selv om det strider mod enhver form for demokrati. Den ny udvikling understreger, at FDL´s tidligere påstande om, at selv ikke DA spiller med åbne kort. Jeg er spændt på, om alle dem i DTL, ikke mindst mange lokalformænd, bliver ved med at være forelsket i 3F, når vi/hvis 3F får monopol. Den dag 3F får monopol, ophøjes det reelt ved lov, og så får vi alle, uanset tilhørsforhold, med pisken.

Derved sættes de frie markedskræfter og konkurrencemomentet ud af spil, fortsætter Christian Jensen. De eneste, der kan være tilfredse med det, må være 3F og DA, som med aftalen med FH, totalt har svigtet opgaven som repræsentant for arbejdsgiverne, hvoraf mange i forvejen har det hårdt med den sociale dumping, systematisk udført, ulovlig cabotage-kørsel og hvad ved jeg. Ved at give 3F monopol tilsidesætter man groft EU-domstolens soleklare afgørelse om den frie ret til at organisere sig. Det burde rejse et ramaskrig af en anden verden.

Det her er ikke et forsøg på at hjælpe dem, der har svært ved at finde ud af aflønne korrekt, for dem, der snyder bør ingen forsvare. FDL har tidligere været fremme med et forslag om, at der bør være en mindsteløn for udlændingene. En løn, der svarer til, hvad gældende danske overenskomster kræver. Det havde været en noget bedre, end den diktatoriske handling, som nu forberedes af rød blok, der åbenbart ser fjender alle vegne. Derfor er vi helt enige med jeg ITD, der har meldt så klart ud, så vi alle bør bakke op omkring, fastslår Christian Jensen

Redaktion: Preben v. Skjoeth

På foreningens vegne

Jens Groot, kontorleder

Redaktion: Preben von Skjoeth

Har du en kommentar til dette nyhedsbrev, så giv dit besyv med. Gerne her på Facebook

Du kan også kontakte:

Formanden Christian Jensen • Tlf. 20 91 71 51 eller kontorleder Jens Groot • Tlf. 86 88 05 44

Vil du vide mere om FDL og FDL indkøb så klik her www.fdl-vognmand.dk

Med venlig hilsen


Transmitter 10, 7100 Vejle
Redaktør Preben Skjøth
Tlf. 29 43 03 44
psk@fdl-vm.dk

Flyverskjul

Lobbyisme kontra bremseproblemer:

Kørsels-rekvirenterne er

krøbet helt i flyverskjul

Selv om der, fra 1.januar, er udsigt til højere bøder for dårlige påhængsbremser, har ingen af de store kørsels-rekvirenter meldt noget ud om, hvad de vil gøre for at sikre en god bremse-effekt. Vi har spurgt flere af de store, men ingen har svaret, så de har åbenbart lagt sig i flyverskjul. Det ville være rart, hvis de meldte ud m.h.t. bremserne på tusinder af løstrailere, som dagligt trækkes af selvkørende vognmænd og chauffører. De er magtesløse, hvis de ikke har papir på, at bremserne opfylder lovens krav.

Diskussionen om de dårlige bremser på trailere tog fart i 2005, og siden er der ikke sket noget, som har ændret på problemet, siger FDL´s kontorleder Jens Groot. Dem, der trækker disse løstrailere, risikerer fra 1. januar kæmpe bøder. Derfor bør man kræve skriftlig dokumentation for bremseeffekten. Hvad angår det objektive ansvar, om det er vognmandens, eller den registrerede bruger, ja, det blafrer i vinden, styret af den bedste advokat i retssagen.

Det er overordentlig risikabelt, hvis en vognmand eller chauffør efter 1. januar, tør tilkoble en løstrailer uden skriftlig dokumentation på at bremserne opfylder kravene uden opvarmning af bremserne. De danske lastvogns-synsteder er langt fra alle klædt på til at udføre opgaven. Det er nødvendigt at lægge pres på producenter, synshaller og politikerne.  Det er vognmandens pligt at sørge for, at chaufføren kan udføre sit arbejde på lovlig og forsvarlig måde.

Redaktion: Preben von Skjoeth

På foreningens vegne

Jens Groot, kontorleder

Redaktion: Preben von Skjoeth

Har du en kommentar til dette nyhedsbrev, så giv dit besyv med. Gerne her på Facebook

Du kan også kontakte:

Formanden Christian Jensen • Tlf. 20 91 71 51 eller kontorleder Jens Groot • Tlf. 86 88 05 44

Vil du vide mere om FDL og FDL indkøb så klik her www.fdl-vognmand.dk

Med venlig hilsen


Transmitter 10, 7100 Vejle
Redaktør Preben Skjøth
Tlf. 29 43 03 44
psk@fdl-vm.dk

Bremsemøde 1

FDL´s bremsemøde på Hejse Kro:

Det betaler sig at investere

i en forebyggende indsats

Der var en livlig og saglig debat, og spørgelysten, fra en fyldt sal, var stor da FDL lørdag afviklede det planlagte bremsemøde på Hejse Kro ved Fredericia. De to hovednavne, bremsespecialisten Rene Lundegaard og politiassistent Kaj Klaustrup fra Tungvognscenter Øst på Sjælland, kom ind på flere interessant vinkler omkring den tiltagende problematik. Debatten afslørede også, at en del var indstillet på at holde kæden stram, mens andre virkede usikre.

Vi har ingen intentioner om at tage førerretten fra vognmænd og chauffører, men der er altså nogle regler, som skal følges. Det sagde politiassistent Kaj Klaustrup i forbindelse med snakken om de skærpede bødestraffe, som gælder fra og med den 1.januar 2020.  Men vognmændene sidder som en lus mellem to negle, og derfor kan jeg kun opfordre alle til at være omhyggelige. Det kan blive endog meget dyrt, hvis man tager chancen og tror, det nok går.

Indledte med at orientere om, hvordan politiet arbejder med bremseprøvestande, og han kom bl.a. ind på problematikken med sovende bremser. Kaj Klaustrup viste en stribe filmklip med eksempler på groft sløseri, eller ligegyldighed, med både biler og påhængskøretøjer. Indslaget fra Kaj Klaustrup efterlod ingen tvivl om, at der er et reelt behov for en vis opstramning fra både vognmænd og chauffører. Fra årsskiftet koster det virkeligt kassen at blive noteret.

Vi har kontrolleret 1006 køretøjer og fundet fejl på 66 procent af de kontrollerede køretøjer, og det er for meget. Hvem har så ansvaret? I første omgang chaufføren, men overordnet set er det vognmandens. Man kan også sige det på den måde, at føreren har ansvaret for, at køretøjet er i forsvarlig stand og vognmanden har ansvaret for at køretøjerne er i lovlig stand, understregede politiassistent Kaj Klaustrup fra Tungvognscenter Øst på Sjælland.

René Lundegaard, der kan sin Bremse Bibel udenad, provokerede lidt ved, godt nok i et drillende tonefald, at spørge, hvor længe branchen vil finde sig overgreb og regler, der strider mod sund fornuft. Hvad er det, vi skal gøre, og hvad er vi oppe imod, sagde René Lundegaard. Det kan ikke være rigtigt at en hel vognmandsbranche finder sig i, at man køber materiel, som bremsemæssigt ikke lever op til kravene. Det er jo urimeligt, bremserne skal varmes, før de godkendes.

Danske vognmænd kan ikke, og vil formentlig heller ikke, nøjes med noget materiel, som kun lige akkurat – med opvarmede bremser – kan klare kravene. Og så nu op med alt det vrøvl om, at problemerne kun kan løses ved at køre bremserne varme. For det er for længst bevist, at man – med de rigtige justeringer – kan undgå problemerne. Flere her i salen, kan bevidne det, og det er et spørgsmål om en mindre investering, som hurtigt tjener sig ind, fastslog René Lundegaard.

 

FDL-Nyt vil senere komme ind på flere detaljer fra Kaj Klaustrups og René Lundegaards interessante indlæg.

Redaktion: Preben von Skjoeth

På foreningens vegne

Jens Groot, kontorleder

Redaktion: Preben von Skjoeth

Har du en kommentar til dette nyhedsbrev, så giv dit besyv med. Gerne her på Facebook

Du kan også kontakte:

Formanden Christian Jensen • Tlf. 20 91 71 51 eller kontorleder Jens Groot • Tlf. 86 88 05 44

Vil du vide mere om FDL og FDL indkøb så klik her www.fdl-vognmand.dk

Med venlig hilsen


Transmitter 10, 7100 Vejle
Redaktør Preben Skjøth
Tlf. 29 43 03 44
psk@fdl-vm.dk

miljø-zoner

Urimelig forskelsbehandling:

Nye miljøzone-regler en

slem omgang makværk

Det er ikke noget nyt i, at den hjemlige vognmands-branche skal slås med den ene forhindring efter den anden. Restriktion på restriktion er desværre ved at være en irriterende hverdagskost. Forholdene er ikke blevet bedre af, at der fra den 1, juli, i de fem største byer, blev indført nye miljøkrav for lastbiler, busser og varebiler. Det er krav, som efter vognmands-branchens opfattelse straffer de miljørigtige køretøjer, og det er helt til grin, for at udtrykke det mildt.

De nye regler i miljøzonerne er endnu et eksempel på, at det skaber problemer, når nye regler udarbejdes af skrivebords-teoretikere. Desuden er nye restriktioner altid ensbetydende med ekstra udgifter til vognmændene. Monteringen af partikelfilter, løber let op over 78.000 – 80.000 kr. Det er nemlig, hvad der i første omgang, gælder for København, Aarhus, Odense, Aalborg og Frederiksberg. Og senere for alle danske byer, så det bliver en megastor ekstra udgift.

Vi er naturligvis med på tanken om at skåne miljøet mest muligt, og vi er positive over for den grønne omstilling, men vi står af, når embedsmændene udarbejder et så håbløst dårligt miljøzone krav, siger FDL´s kontorleder Jens Groot. Det er i orden, at køretøjets euronorm afgør, om køretøjet må køre i miljøzonerne, men det er komplet urimeligt, at de nye miljøkrav resulterer i en meget grov forskelsbehandling af to ens lastbiler, som i realiteten udleder det samme.

Man må hive sig i den sparsomme hårvækst, man har tilbage, når embedsværket for kontrollens nemheds skyld, beslutter at grænsen for kravet til montering af disse partikelfiltre skal følge et årstal og ikke den motortype-euronorm, som er påskrevet registreringsattesten på bagsiden (EURO V). Det er vel den, det drejer sig om, når der er tale om forureningsgrad fra en dieselmotor. og ikke hvornår den er registeret, så det er i høj grad en OM´er, siger Jens Groot.

Redaktion: Preben von Skjoeth

På foreningens vegne

Jens Groot, kontorleder

Redaktion: Preben von Skjoeth

Har du en kommentar til dette nyhedsbrev, så giv dit besyv med. Gerne her på Facebook

Du kan også kontakte:

Formanden Christian Jensen • Tlf. 20 91 71 51 eller kontorleder Jens Groot • Tlf. 86 88 05 44

Vil du vide mere om FDL og FDL indkøb så klik her www.fdl-vognmand.dk

Med venlig hilsen


Transmitter 10, 7100 Vejle
Redaktør Preben Skjøth
Tlf. 29 43 03 44
psk@fdl-vm.dk

miljøzoner

Urimelig forskelsbehandling:

De nye miljøzone-regler

slem omgang makværk

Det er ikke noget nyt i, at den hjemlige vognmands-branche skal slås med den ene forhindring efter den anden. Restriktion på restriktion er desværre ved at være en irriterende hverdagskost. Forholdene er ikke blevet bedre af, at der fra den 1, juli, i de fem største byer, blev indført nye miljøkrav for lastbiler, busser og varebiler. Det er krav, som efter vognmands-branchens opfattelse straffer de miljørigtige køretøjer, og det er helt til grin, for at udtrykke det mildt.

De nye regler i miljøzonerne er endnu et eksempel på, at det skaber problemer, når nye regler udarbejdes af skrivebords-teoretikere. Desuden er nye restriktioner altid ensbetydende med ekstra udgifter til vognmændene. Monteringen af partikelfilter, løber let op over 78.000 – 80.000 kr. Det er nemlig, hvad der i første omgang, gælder for København, Aarhus, Odense, Aalborg og Frederiksberg. Og senere for alle danske byer, så det bliver en megastor ekstra udgift.

Vi er naturligvis med på tanken om at skåne miljøet mest muligt, og vi er positive over for den grønne omstilling, men vi står af, når embedsmændene udarbejder et så håbløst dårligt miljøzone krav, siger FDL´s kontorleder Jens Groot. Det er i orden, at køretøjets euronorm afgør, om køretøjet må køre i miljøzonerne, men det er komplet urimeligt, at de nye miljøkrav resulterer i en meget grov forskelsbehandling af to ens lastbiler, som i realiteten udleder det samme.

Man må hive sig i den sparsomme hårvækst, man har tilbage, når embedsværket for kontrollens nemheds skyld, beslutter at grænsen for kravet til montering af disse partikelfiltre skal følge et årstal og ikke den motortype-euronorm, som er påskrevet registreringsattesten på bagsiden (EURO V). Det er vel den, det drejer sig om, når der er tale om forureningsgrad fra en dieselmotor. og ikke hvornår den er registeret, så det er i høj grad en OM´er, siger Jens Groot.

 Redaktion: Preben von Skjoeth

På foreningens vegne

Jens Groot, kontorleder

Redaktion: Preben von Skjoeth

Har du en kommentar til dette nyhedsbrev, så giv dit besyv med. Gerne her på Facebook

Du kan også kontakte:

Formanden Christian Jensen • Tlf. 20 91 71 51 eller kontorleder Jens Groot • Tlf. 86 88 05 44

Vil du vide mere om FDL og FDL indkøb så klik her www.fdl-vognmand.dk

Med venlig hilsen


Transmitter 10, 7100 Vejle
Redaktør Preben Skjøth
Tlf. 29 43 03 44
psk@fdl-vm.dk

Trailerbremser

Carsten F. Poulsen før bremsemødet:

Forstår godt skepsis, men

mine erfaringer er gode!

Selv om der er nogle, som udtrykker skepsis over de gode bremseresultater, som bl.a. vognmand Carsten F. Poulsen fra Fredericia, har opnået via assistance af Lundegård Consult på Fyn, er andre mere positive. Men vigtigst er, at der altså findes en løsning på et af de værste problemer, som reelt ikke burde være et problem, hvis ellers de involverede myndigheder og producenter af trailere/bremser talte samme sprog. For det er jo helt ude i hampen, at man køber et fabriksnyt produkt, som i virkeligheden slet ikke lever op til lovens krav.

Kollegerne har naturligvis lov til at udtrykke deres, måske forståelige, skepsis, men jeg er da ikke den eneste, der har gode erfaringer med René Lundegårds hjælp, siger medlem af FDL´s bestyrelse, Carsten F. Poulsen. Ud over problemfrie trailerbremser, er det også en meget vigtig kendsgerning, at trailerens bremseevne hvert år, siden den var ny, er steget lidt i bremse-procent ved syn. Og da traileren for et års tid siden, var på værksted, ringede de og sagde at det var nødvendigt at skifte bremse klodser på forreste og bagerste aksel.

Den mellemste aksel kunne lige klare et år mere, fortsætter Carsten F. Poulsen. Jeg bad værkstedet om at skifte på alle aksler på en gang. Det blev gjort til en pris på ca. 4.500 kr. plus de 4.000 kr. til René Lundegård for at lave bremse-tilpasningen. Det er alt, hvad traileren har kostet på bremser i fem år. Det er ikke kun den omtalte trailer, René har hjulpet med. Jeg ville ikke have, at værkstedet kørte mine bremser varme, så jeg henvende mig til René, der ordnede mine to første trailere med samme positive oplevelse, som med min nuværende trailer.

De to første trailere, der blev otte ni år gamle, havde en bremse-kapacitet på 54 og 56 procent, og der er imponerende. Så jeg har på intet tidspunkt været i tvivl om, at det var det rigtige at få René Lundegård til at justere mine bremser. Derfor kan jeg kun anbefale vores kolleger til at deltage i lørdagens bremsemøde på Hejse Kro. Om ikke for andet, så for at få en grundig orientering fra såvel René Lundegård som politiassistent Kaj Klaustrup, slutter vognmand Carsten F. Poulsen.

Redaktion: Preben von Skjoeth

På foreningens vegne

Jens Groot, kontorleder

Redaktion: Preben von Skjoeth

Har du en kommentar til dette nyhedsbrev, så giv dit besyv med. Gerne her på Facebook

Du kan også kontakte:

Formanden Christian Jensen • Tlf. 20 91 71 51 eller kontorleder Jens Groot • Tlf. 86 88 05 44

Vil du vide mere om FDL og FDL indkøb så klik her www.fdl-vognmand.dk

Med venlig hilsen


Transmitter 10, 7100 Vejle
Redaktør Preben Skjøth
Tlf. 29 43 03 44
psk@fdl-vm.dk

Vejpakke

Nu bør vejtrafikken tilgodeses:Det haster med penge

En hastesag med penge

til hårdt belastet vejnet

Det er forståeligt, at især transport-branchen i spænding afventer rød bloks udspil med hensyn til en ny vejpakke. Mette Frederiksen har gjort det klart, at de 112 milliarder, som VKLA-regeringen og Dansk Folkeparti havde lavet en trafik-aftale om, er skrottet.  Det betyder, at en stor del af de 112 milliarder bliver kanaliseret over i en kollektiv transport, som ikke fungerer. Det er en tåbelig løsning, fordi vi årligt mister et tocifret milliardbeløb på at holde i kø – og samtidigt forurener det miljø, som alle siger, de vil gøre renere.

FDL-Nyt har ved flere lejligheder sat fokus på nogle af de steder, hvor problemerne er størst, og med en konstant tiltagende trafik, bliver problemerne endnu større, hvis rød blok gør alvor af udtalelserne om at bruge en stor portion af de 112 milliarder til den kollektive trafik. Det virker underligt, at politikerne i rød blok blindt handler ud fra ideologi fremfor den sunde fornuft. Christiansborg-politikerne kan jo ikke være uvidende om, at trafikken stiger mindst fem procent årligt, og at jo færre penge, der afsættes til vejene, forværrer problemerne.

Der er stort set trængsels-problemer over det ganske land, og det er ikke noget, som den kollektive trafik kan afhjælpe. Det vil i øvrigt tage mindst 8-10 år at få udbygget den kollektive trafik til noget fornuftigt. Det burde politikerne tænke lidt mere over, inden de kaster sig ud i det helt store kollektive felttog. Det her er ikke et angreb på den kollektive trafik, for den skal naturligvis forbedres, ikke mindst i yderområder. Men det skal være en målrettet og langsigtet plan, som ikke bør gå ud over penge til et påkrævet klart forbedret vejnet.

Finansieringen er en varm kartoffel, men i betragtning af, at den årlige indtægt blot fra registreringsafgiften er steget med syv milliarder fra 12,1 milliarder kr. i 2012 til 20,1 milliarder i 2018, burde der ikke være de store problemer, og slet ikke, hvis man indregner de øvrige afgifter fra biltrafikken. Så er statens årligt indtægt 54,2 mia. kr. mens staten i 2015 fik 47,3 mia. ind grøn ejerafgift, registreringsafgifter, afgifter på diesel og benzin, ansvarsforsikringer, og CO2-afgifter af brændstof. Så det er vel ikke helt urimeligt at vejnettet kræver flere penge.

Kommentar af Preben von Skjoeth

På foreningens vegne

Jens Groot, kontorleder

Redaktion: Preben von Skjoeth

Har du en kommentar til dette nyhedsbrev, så giv dit besyv med. Gerne her på Facebook

Du kan også kontakte:

Formanden Christian Jensen • Tlf. 20 91 71 51 eller kontorleder Jens Groot • Tlf. 86 88 05 44

Vil du vide mere om FDL og FDL indkøb så klik her www.fdl-vognmand.dk

Med venlig hilsen


Transmitter 10, 7100 Vejle
Redaktør Preben Skjøth
Tlf. 29 43 03 44
psk@fdl-vm.dk

Transportudvalg

Folketingets Bolig – og Transportudvalg

Flere ukendte ansigter

i nyt transportudvalg !

Så er sammensætningen af Folketingets nye Bolig- og Transportudvalg færdig. Kun Alternativet har endnu ikke sat navn på. Udvalget har fået flere nye, uprøvede medlemmer, og det gælder ikke mindst for transport-området, hvor Anne Valentina Berthelsen afløser Karsten Hønge som SF´s transportordfører.

Thomas Jensen afløser Rasmus Prehn som Socialdemokratiets transportordfører. Hos Det radikale Venstre, fortsætter Andreas Steenberg, mens Niels Flemming Hansen er transportordfører for de konservative.  Kr. Pihl Lorentzen fortsætter som Venstres transportordfører.

Mette Thiesen transportordfører for Nye Borgerlige, mens Henning Hyllested, helt naturligt, fortsætter som Enhedslistens dygtige transportordfører. Susanne Zimmer er ny ordfører for Alternativet, mens Hans Kristian Skibby afløser Kim Christiansen som transportordfører for Dansk Folkeparti. Tidligere transportminister, Ole Birk Olesen, er transportordfører for Liberal Alliance.

  • fakta om udvalgsposter

Folketingets bolig- og transportudvalg har nu følgende sammensætning:

  • Formand Jeppe Bruus, Socialdemokratiet
  • Næstformand: Kr. Pihl Lorentzen, Venstre
  • Henrik Møller, Socialdemokratiet
  • Jan Johansen, Socialdemokratiet
  • Jesper Petersen, Socialdemokratiet
  • Lennart Damsbo-Andersen, Socialdemokratiet
  • Malte Larsen, Socialdemokratiet
  • Orla Hav, Socialdemokratiet
  • Thomas Jensen, Socialdemokratiet
  • Andreas Steenberg, Det radikale Venstre
  • Jens Rohde, Det radikale Venstre
  • Rasmus Helweg Petersen, Det radikale Venstre
  • Anne Valentina Berthelsen, SF
  • Karsten Hønge, SF
  • Henning Hyllested, Enhedslisten
  • Søren Egge Rasmussen, Enhedslisten
  • Susanne Zimmer, Alternativet
  • Hans Andersen, Venstre
  • Hans Chr. Schmidt, Venstre
  • Jane Heitmann, Venstre
  • Louise Schack Elholm, Venstre
  • Carsten Kissmeyer, Venstre
  • Dennis Flydtkjær, Dansk Folkeparti
  • Lise Lotte Blixt, Dansk Folkeparti
  • Hans Kristian Skibby, Dansk Folkeparti
  • Niels Flemming Hansen, Det konservative Folkeparti
  • Mona Juul, Det konservative Folkeparti
  • Mette Thiesen, Nye Borgerlige
  • Ole Birk Olesen, Liberal Alliance.

Redaktion: Preben von Skjoeth

På foreningens vegne

Jens Groot, kontorleder

Redaktion: Preben von Skjoeth

Har du en kommentar til dette nyhedsbrev, så giv dit besyv med. Gerne her på Facebook

Du kan også kontakte:

Formanden Christian Jensen • Tlf. 20 91 71 51 eller kontorleder Jens Groot • Tlf. 86 88 05 44

Vil du vide mere om FDL og FDL indkøb så klik her www.fdl-vognmand.dk

Med venlig hilsen


Transmitter 10, 7100 Vejle
Redaktør Preben Skjøth
Tlf. 29 43 03 44
psk@fdl-vm.dk

breemsemøde

 FDL´s formand Christian Jensen om bremsekritik:

Forsøg på at komme

problemerne til livs

 

Det er naturligvis i orden, at min gode kollega Bjarne Nielsen sætter spørgsmålstegn ved FDL´s bremsemøde lørdag den 24. august, og måske især ved vores opfattelse af, hvordan bremse-problematikken kan løses. Men jeg vil godt understrege, at FDL ikke står frem og påstår, vi kan det hele. Det siger FDL´s formand, Christian Jensen i et svar til Bjarne Nielsen i Hjørring.

Vi har arrangeret bremsemødet i et desperat forsøg på at komme de værste problemer til livs. Sådan er det altså, og hvis man virkeligt, uden at prøve på at gardere sig – med ro i sindet – tør gå de nye, store bødesatser i møde, kan, eller vil, vi naturligvis ikke forhindre hindre det. Det er op til den enkelte. Vi har inviteret kollegerne til mødet på Hejse Kro, for at informere om mulighederne.

Det er naturligvis folks egen sag om de vil deltage eller ej, men det er trist, hvis nogle tvivler på arrangementets seriøsitet. Det er er et spørgsmål om, hvordan vi bedst kan gardere os mod store bøder, værkstedsregninger, og ikke mindst, at vores chauffører kan køre med en vis sikkerhed for, at de ikke risikerer bøder. Med René Lundegård og politiassistent Kaj Klaustrup har vi folk, der kan vejlede os, siger Christian Jensen.

Redaktion: Preben von Skjoeth

På foreningens vegne

Jens Groot, kontorleder

Redaktion: Preben von Skjoeth

Har du en kommentar til dette nyhedsbrev, så giv dit besyv med. Gerne her på Facebook

Du kan også kontakte:

Formanden Christian Jensen • Tlf. 20 91 71 51 eller kontorleder Jens Groot • Tlf. 86 88 05 44

Vil du vide mere om FDL og FDL indkøb så klik her www.fdl-vognmand.dk

Med venlig hilsen


Transmitter 10, 7100 Vejle
Redaktør Preben Skjøth
Tlf. 29 43 03 44
psk@fdl-vm.dk